سپاه نیوز: سردار نظری گفت: باید تشکیلات و ساختاری از جنس خود انقلاب به وجود می‌آمد تا بتواند از انقلاب و دستاوردهای آن حفاظت کند. مهم‌ترین دستاورد انقلاب، نظام مقدس اسلامی است که سپاه باید از آن نگهبانی، حفاظت و حراست و  وظیفه خود را در توسعه انقلاب اسلامی انجام دهد.

سپاه نیوز: سردار نظری گفت: باید تشکیلات و ساختاری از جنس خود انقلاب به وجود می‌آمد تا بتواند از انقلاب و دستاوردهای آن حفاظت کند. مهم‌ترین دستاورد انقلاب، نظام مقدس اسلامی است که سپاه باید از آن نگهبانی، حفاظت و حراست و  وظیفه خود را در توسعه انقلاب اسلامی انجام دهد.

سپاه نیوز: سردار نظری گفت: باید تشکیلات و ساختاری از جنس خود انقلاب به وجود می‌آمد تا بتواند از انقلاب و دستاوردهای آن حفاظت کند. مهم‌ترین دستاورد انقلاب، نظام مقدس اسلامی است که سپاه باید از آن نگهبانی، حفاظت و حراست و  وظیفه خود را در توسعه انقلاب اسلامی انجام دهد.
کد خبر: ۵۴۹۲
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

 

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار یعقوب‌علی نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی در نشست خبری روز پاسدار، اظهار کرد:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام در دوم اردیبهشت ماه سال 58 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد. امسال روز تاسیس سپاه از نظر زمانی با روز پاسدار تقارن پیدا کرده که سالروز ولادت امام حسین(ع) است و در عین حال به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز نزدیک است.

 

وی افزود: با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفتیم، امیدواریم با استفاده از این مناسبت‌ها تمرکز توان معنوی و اقتدار برای دفاع از نظام مقدس اسلامی را در مقابل تهدیدات دشمنان اسلام، انقلاب و نظام اسلامی داشته باشیم.

 

سردار نظری با بیان اینکه سپاه مولود انقلاب است، عنوان کرد: حتما باید تشکیلات و ساختاری از جنس خود انقلاب به وجود می‌آمد تا بتواند از انقلاب و دستاوردهای آن حفاظت کند. مهم‌ترین دستاورد انقلاب، نظام مقدس اسلامی است که سپاه باید از آن نگهبانی، حفاظت و حراست و وظیفه خود را در توسعه انقلاب اسلامی انجام دهد. فلسفه وجودی سپاه این است. در طول تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در طی 39 سال گذشته شاهد هستیم که با تاییدات مکرر خود حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، سپاه با پشتوانه مردمی و بسیجی که داشته در این مسیر حرکت کرده تا بتواند این وظیفه عام را که در همه عرصه‌ها قابل تعریف و تبیین است، انجام دهد.

 

وی ادامه داد: امروز نیز شرایط خاصی وجود دارد که حتما سپاه باید برای دفاع از نظام مقدس اسلامی تمام ظرفیت‌ها و توان خود را در همه حوزه‌های دفاع نظامی، امنیتی و در ارتباط با میدان و جنگ اقتصادی، فرهنگی و مسائل اجتماعی متمرکز کند تا بتواند از عهده انجام این وظیفه و رسالت برآید. 

 

سردار نظری در خصوص برنامه‌های روز سپاه، گفت: برنامه‌های ما تقریبا یک برنامه جاری است و ما وظایف خود را نسبت به شخصیت‌های معنوی و انقلابی استان انجام خواهیم داد.  در نماز جمعه به عنوان نماد حرکت معنوی، انقلاب و سیاسی امت حزب الله حضور خواهیم داشت و تلاش داریم تا در این ایام اجرای نهایی کارهای دیگری که صورت گرفته را داشته باشیم.

 

وی افزود: در ارتباط با حاشیه شهر مقدس مشهد پیش‌بینی کردیم که  350 جهیزیه‌ای که برای نوعروسان و نودامادان تهیه شده، توزیع و از فعالان در حاشیه شهر مشهد با حضور شخصیت‌های استانی تقدیر شود. برنامه تقدیر از ارتشیان را داریم که با این ایام تقارن پیدا کرده است. صبحگاه مشترک  نیروهای سپاه را نیز در برنامه داریم. با خانواده‌های شهدا نیز دیدارهایی خواهیم داشت. 

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در رابطه با تحقق شعار سال، بیان کرد: ما از چند بعد نسبت به این موضوع  وظیفه داریم. موضوع اقتصاد و عرصه اقتصادی  در واقع نبرد اقتصادی بین جبهه استکبار و انقلاب است و سپاه نیز در این خصوص به صورت عام و خاص وظیفه دارد. در چند موضوع نیز باید خریدهای تشکیلاتی را به صورت مطلق داخلی داشته باشیم این امر باید در خود سازمان به صورت جامع و کامل عملی شود.

 

وی ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی داخلی در سپاه و بسیج صورت گیرد تا مصرف کالای ایرانی در دستور و اولویت اول باشد. در عین حال باید در جامعه نیز در زمینه مصرف کالای داخلی فرهنگ‌سازی صورت گیرد. در حوزه بسیج نیز برنامه‌های متعدد و زیادی داریم. 

 

سردار نظری عنوان کرد: موضوع اشتغال‌زایی گسترده است، ما در اشتغال‌زایی چند برنامه داریم، از برنامه‌ها این است که در موضوع توانمند‌سازی مهارتی کارهایی صورت گیرد. این برنامه کار مشترکی بین ما و فنی‌وحرفه‌ای است که از نظر مهارت،  کلاس‌های آموزشی و توجیهی را در استان داریم. 

 

وی افزود: بخش دیگر مربوط به زنان سرپرست خانوار است که به آنها ابزار کار مثل چرخ خیاطی دادیم. کارگاه‌هایی را نیز مخصوصا در حاشیه شهر ایجاد کردیم که بیشتر در حوزه زنان سرپرست خانوار است.  ایجاد کارگاه‌های تولیدی کوچک، کمک به راه‌اندازی کارخانه‌هایی که تعطیل شده، مهارت‌افزایی و تسهیلات‌دهی از موارد دیگر است. از همه مهم‌تر در ارتباط با زیرساخت‌ها، ما بیش از 100 قنات در حال احیا در سطح استان داریم که اگر احیا شوند، اشتغال زیادی را در سطح استان ایجاد خواهند کرد.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که در سپاه امام رضا(ع) در حال پیگیری آن هستیم، تشکیل قرارگاه پیشرفت آبادانی است، عنوان کرد: 6 دهستان محروم استان را از یک سال قبل در دستور کار قرار دادیم که  5  مورد از آن‌ها مرزی  و یک مورد غیرمرزی با ضریب محرومیت 7 به بالا است. این دهستان‌ها  پساکوه در کلات، تجن در سرخس، جنت‌آباد در تربت‌جام، کرات در تایباد، کیور در خواف و دهستان ساق در زاوه است.

 

 وی ادامه داد: کارهای که ما انجام می‌‌دهیم 5 محور دارد. یکی از این محورها زیرساخت و مبتنی بر تثبیت و ایجاد اشتغال روستایی است. ما در این 5 دهستان زیرساخت‌های مرتبط با اشتغال را 78 مورد تعریف کردیم که تعدادی تمام و تعدادی در شرف اتمام است. ما در حال تهیه نقشه تک تک روستاها هستیم. بیش از 80 روستا در این 6 دهستان وجود دارد. روستاهای مختلف،  ظرفیت مختلفی و نیز ظرفیت‌های مشترکی دارند که منطقه‌ای است. ما برای هر روستا در حال تهیه نقشه اشتغال آن مبتنی بر ظرفیت‌های موجودش هستیم.

 

سردار نظری افزود: از بین این روستاها، نقشه 6 روستا تمام شده و در حال اجرا است. نتیجه نقشه اشتغال این است که اشتغال‌های پایه  را احصاء می‌کنیم. ما اشتغال را به 3 بخش تقسیم کردیم، اشتغال پایه در روستا، اشتغال مرتبط با اشتغال پایه و اشتغال‌های مکمل. 

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه کارکرد قرارگاه پیشرفت آبادانی در 5 محور است، خاطرنشان کرد: این 5 محور شامل زیرساخت‌، اشتغال، تعلیم و تربیت، فرهنگی و سلامت است. طی سه ماه گذشته بیش از 30 روحانی را در این روستاها مستقر کردیم. این کار بیشتر در حوزه سپاه انجام می‌گیرد و مستقل از حوزه بسیج سازندگی است.  این موارد بیشتر با مشارکت خود مردم صورت گرفته و ما بیشتر نقش حمایتی و هدایتی را در این قرارگاه بازی می‌کنیم. نقش اصلی را خود مردم دارند. 

 

سردار نظری با بیان اینکه  اگر ما لحظه‌ای غفلت کنیم، دشمنان در کمین هستند، عنوان کرد: خنثی‌سازی با کارهای مختلفی چون اطلاعاتی، عملیاتی و سازندگی انجام می‌گیرد. محرومیت‌زدایی و رسیدگی به مردم در حاشیه شهر سبب می‌شود که زمینه‌های استفاده آن‌ها را از بسترهای اجتماعی کاهش دهیم. این کاری پیشگیری کننده است.

 

 

انتهای خبر/09

ارسال نظر
captcha